Velkommen til Matematikcenter online forum
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.
Theta og QIF model
Theta og QIF model
Hej alle.
Vi er en gruppe som har siddet fast med følgende opgave. Vi har ikke kunnet komme i kontakt med vores lærer og prøver så her.
Vi er en gruppe som har siddet fast med følgende opgave. Vi har ikke kunnet komme i kontakt med vores lærer og prøver så her.
- Vedhæftede filer
-
- opgave 10.JPG (79.4 KiB) Vist 16202 gange
Re: Theta og QIF model
hvordan ser Teta modellen ud?
sorry, vi glemte lige at skrive dennumber42 skrev:hvordan ser Teta modellen ud?
- Vedhæftede filer
-
- Theta modellen.JPG (31.1 KiB) Vist 16196 gange
ikke nok til at gøre det til et matematisk problem
SOrry
SOrry
Jeg forstår ikke det, der står om t- og t+, derudover fremgår det ikke, hvad I(t) står for. En strømstyrke?
Det eneste, jeg kan forestille mig, er at indsætte Theta(t)
\(\frac{d}{dt} tan(\,\frac{\theta}{2})\,=\frac{1}{2}(1+tan^2(\,\frac{\theta}{2})\,\neq(\,tan(\,\frac{\theta}{2})\,^2+I(\,t)\,\)
Jeg kan derfor ikke finde ud af det heller.
Det eneste, jeg kan forestille mig, er at indsætte Theta(t)
\(\frac{d}{dt} tan(\,\frac{\theta}{2})\,=\frac{1}{2}(1+tan^2(\,\frac{\theta}{2})\,\neq(\,tan(\,\frac{\theta}{2})\,^2+I(\,t)\,\)
Jeg kan derfor ikke finde ud af det heller.
Der mangler et par højreparenteser, men dem kan I nok selv tænke Jer til.
Der mangler desuden Theta'(t) og det er mere pinligt, men det hjælper ikke på problemet
Amy1999 skrev:sorry, vi glemte lige at skrive dennumber42 skrev:hvordan ser Teta modellen ud?
Hej,
Jeg tror vi er en gruppe der sidder med præcis samme opgave/projekt som jer. Er der mulighed for at få noget hjælpe fra dig?
De grunde, der gjorde at vi ikke kunne hjælpe for 1 år siden, gælder stadig.
Problemet er, at der er nogle forudsætninger, som vi ikke kender. Jeg gætter på, at I læser biofysik - ikke medicin.
Ligningen \(\frac {dV}{dt}=V^2+I(t)\) er langt fra indlysende for mig. Står \(I(t)\) for strømstyrken til tiden \(t\)? Er denne kendt?
Mit hovedproblem er, at den optræder ikke i Theta-modellen og der må være et eller andet forhold, der skal inddrages. Det kunne måske være Ohm's lov.
Så hvis I skal have hjælp herfra, må I nok prøve at præcisere problemstillingen lidt nærmere.
Til gengæld har jeg ikke længere de samme problemer med at forstå sætningen med \(t_-\) og \(t_+\).
Problemet er, at der er nogle forudsætninger, som vi ikke kender. Jeg gætter på, at I læser biofysik - ikke medicin.
Ligningen \(\frac {dV}{dt}=V^2+I(t)\) er langt fra indlysende for mig. Står \(I(t)\) for strømstyrken til tiden \(t\)? Er denne kendt?
Mit hovedproblem er, at den optræder ikke i Theta-modellen og der må være et eller andet forhold, der skal inddrages. Det kunne måske være Ohm's lov.
Så hvis I skal have hjælp herfra, må I nok prøve at præcisere problemstillingen lidt nærmere.
Til gengæld har jeg ikke længere de samme problemer med at forstå sætningen med \(t_-\) og \(t_+\).
Ja, altså vi får givet Theta modellen på denne måde:
- Vedhæftede filer
-
- Skærmbillede 2021-03-27 kl. 14.54.13.png (38.47 KiB) Vist 13251 gange