Velkommen til Matematikcenter online forum
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.

Læring angående matematik

Besvar
jaco411b
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 jan 2018, 20:49

Læring angående matematik

Indlæg af jaco411b »

Hey, jeg finder folkeskolen meget svært lærerig for mig.
Jeg har en kæmpe interesse i matematik, jeg synes at det er skide spændende, men når min lærer forklarer det bliver det bare kedeligt for mig.
Så jeg tænkte, jeg er nok bare ikke særlig god til at modtage viden, når det er en der underviser mig.
Så lige pt. studerer jeg selv matematik derhjemme, og læser om det alle mulige steder.
Så hvordan lærer jeg det bedst? Hvordan kan jeg lære geometri, matematik, og alt muligt andet slags matematik.
Jeg har bare så mange spørgsmål om hvordan matematik fungerer, så jeg vil bare finde et eller andet forum eller noget, hvor jeg kan lære det.
Jeg er ikke glad for grafisk læring, altså en video hvor der er en der forklarer med en mærkelig video, jeg er meget glad for at læse om det,
det giver mig en større fantasi angående matematik.
Jeg synes at jeres hjemmeside gør det godt, og det er ihvertfald den bedste for mig, men jeg har stadig masser at lære på min lille matematisk rejse.
Så hvad foreslår i eksempelvis? Jeg vil være vild med at lære geometri, eller noget statistisk fordi jeg så en film, med en mand der kunne beregne en flok duers bevægelser, og lave en matematisk algoritme på duer, og det synes jeg fandeme er for sejt.
number42
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 10 mar 2017, 12:11

Re: Læring angående matematik

Indlæg af number42 »

Der er nok lettere hvis du kommer med et aktuelt problem som du ikke kan klare selv.

Matematik er (I hvert fald på begynder niveau) som et brædtspil. Det er bare nogle regler man skal lære, ligesom man skal lære hvordan man flytter brikkerne i et spil. Det kræver lidt tålmodighed og øvelse.

Så find dig en god matematikbog og prøv at klare opgaverne i den. Og så spørg hvis der er noget du ikke forstår.
Besvar