Opgaven viser:
Diagrammet viser karaktererne, der er givet til en gruppe elever.
Frekvens for karakter 02, angiv som decimal = ?
0 0 4 5 4 4 3
-3 00 02 04 07 10 12
Velkommen til Matematikcenter online forum
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.
Frekvens
Re: Frekvens
Hvad er problemet?
Ved du, hvad frekvens er?
Kan du ikke læse tabellen?
Jeg mener, at det fremgår, at alle er bestået og at 4 elever har fået karakteren 02.
Du bliver nødt til at forklare dit problem.
Vi er her ikke for at løse opgaver, men for at gøre jer dygtigere til matematik. Men så må vi vide, hvad problemet er.
Ved du, hvad frekvens er?
Kan du ikke læse tabellen?
Jeg mener, at det fremgår, at alle er bestået og at 4 elever har fået karakteren 02.
Du bliver nødt til at forklare dit problem.
Vi er her ikke for at løse opgaver, men for at gøre jer dygtigere til matematik. Men så må vi vide, hvad problemet er.
Re: Frekvens
Opgaven viser:
Diagrammet viser karaktererne, der er givet til en gruppe elever.
Frekvens for karakter 02, angiv som decimal = ?
0 0 4 5 4 4 3
-3 00 02 04 07 10 12
Så, først skal du vide hvad frekvens i virkeligheden er før du begynder at spørge efter hjælp, derefter skal du også lære at læse grafer, jeg mener ikke skal, men det ville være en fordel.
Venlig hilsen en 9.klasse elev
Diagrammet viser karaktererne, der er givet til en gruppe elever.
Frekvens for karakter 02, angiv som decimal = ?
0 0 4 5 4 4 3
-3 00 02 04 07 10 12
Så, først skal du vide hvad frekvens i virkeligheden er før du begynder at spørge efter hjælp, derefter skal du også lære at læse grafer, jeg mener ikke skal, men det ville være en fordel.
Venlig hilsen en 9.klasse elev
Re: Frekvens
Jeg forstår det sådan, at du er i tvivl om, hvad frekvens betyder i matematik.
Du skriver også noget om grafer, men det er da ikke relevant her.
20 elever har fået karakter \((\,4+5+4+4+3)\,\)
4 af dem har fået 02. Ingen er dumpet.
Så er frekvensen for karakteren 02:
\(\frac 4 {20}=0.2\)
Frekvens er hyppighed, altså antal 02-karakterer divideret med antal elever.
NEJ, jeg ser nu, at dit indlæg er en kommentar til et tidligere indlæg.
Jeg skrev dengang ikke, at man skulle vide, hvad frekvens er, før man tillod sig at spørge.
Men jeg skrev, at hvis ens problem var, at man ikke vidste, hvad frekvens var, så skriv, at det vil man gerne have forklaret-
Du skriver også noget om grafer, men det er da ikke relevant her.
20 elever har fået karakter \((\,4+5+4+4+3)\,\)
4 af dem har fået 02. Ingen er dumpet.
Så er frekvensen for karakteren 02:
\(\frac 4 {20}=0.2\)
Frekvens er hyppighed, altså antal 02-karakterer divideret med antal elever.
NEJ, jeg ser nu, at dit indlæg er en kommentar til et tidligere indlæg.
Jeg skrev dengang ikke, at man skulle vide, hvad frekvens er, før man tillod sig at spørge.
Men jeg skrev, at hvis ens problem var, at man ikke vidste, hvad frekvens var, så skriv, at det vil man gerne have forklaret-
Senest rettet af JensSkakN 20 okt 2020, 22:17, rettet i alt 1 gang.
Re: Frekvens
Jeg ved hvad frekvens er, det var noget vrøvl jeg har skrevet det med grafer
Edit: jeg har også et spørgsmål jeg er igang med at prøve at lære calculus, men jeg vil gerne prøve at forstå hvordan man kan regne den her ligning ud d/dx(x^4)
Edit igen: men hvis jeg har misforstået noget så undskylder jeg
Edit: jeg har også et spørgsmål jeg er igang med at prøve at lære calculus, men jeg vil gerne prøve at forstå hvordan man kan regne den her ligning ud d/dx(x^4)
Edit igen: men hvis jeg har misforstået noget så undskylder jeg
-
- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 22 okt 2017, 18:05
Re: Frekvens
Det er ikke en ligning.
Desuden; ny opgave - nyt forum, tak!
Desuden; ny opgave - nyt forum, tak!