Velkommen til Matematikcenter online forum
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.

CAS-værktøj.

Besvar
timN
Indlæg: 4
Tilmeldt: 08 jul 2021, 17:28

CAS-værktøj.

Indlæg af timN »

Hej..

hvis man aldrig har stiftet bekendtskab til CAS-værktøj, hvilket et ville være det nemmeste at tilgå, og lære, når man er helt ny?

På kurset anvender de TI Nspire, dog har jeg ladet mig fortælle at maple skulle være bedre.

Vh tim
JensSkakN
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 17 mar 2020, 12:33

Re: CAS-værktøj.

Indlæg af JensSkakN »

Det er næsten umuligt at svare på. Det afhænger jo af dine forudsætninger og dit mål med det.
Jeg bruger selv Maple og er glad for det. Men som lærer var jeg ofte irriteret over det, for når man gik rundt blandt eleverne var det tit umuligt at se, hvad eleven havde gjort galt, selv om det fremgik, at der var gjort noget galt - enten gav Maple en fejlmeddelelse eller resultatet var forkert. Tit endte det med, at jeg bad eleven slette det indtastede og derefter indtaste igen, mens jeg kiggede på og kontrollerede, at det blev gjort korrekt.

Overordnet tror jeg nok, at de fleste vil mene at T-Inspire er lidt nemmere at gå til, men at udskrifterne fra Maple er pænere og matematisk set en anelse mere tilfredsstillende. Hvis du skal på et kursus, hvor læreren underviser i T-Inspire, synes jeg at det må være oplagt at bruge det med mindre læreren er indstillet på også at undervise i Maple.
Hvis du gerne vil ende som en der bruger meget matematik i dagligdagen, fx som ingeniør eller videnskabsmand/kvinde indenfor matematik eller naturvidenskab, er det måske bedst at kaste sig over Maple.
Besvar