Velkommen til Matematikcenter online forum
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.

Trigonometrisk udregning

Besvar
KLT
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 jun 2020, 08:25

Trigonometrisk udregning

Indlæg af KLT »

Hejsa

Jeg sidder med en udregning som driller, som jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg har 2 målinger, som skulle ligge så tæt på 0.000m(præcision) Men den ene måling får jeg +0.0195 og den anden måling får jeg -0.0171.

Det jeg gerne vil vide er, hvor langt har jeg holdt mit prisme for meget frem, ved den ene måling. Hvor langt har jeg holdt mit prisme tilbage for at få den lave højde (i grader eller gon)

Jeg har en P (prismehøjde) på 150 cm.
Jeg har en afstand fra T(totalstation) og ud til 1. måling som gav -0.0171, som lyder på 71,8994 m
Jeg har en afstand for T(totalstation) og ud til 2. måling som gav 0.0195 som lyder på 69,6186 m

Jeg håber det giver mening. Jeg har en udregnings model, som måske kan bruges? download/file.php?mode=view&id=890
Vedhæftede filer
Trigometrisk udregning.jpg
Trigometrisk udregning.jpg (39.72 KiB) Vist 1803 gange
JensSkakN
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 17 mar 2020, 12:33

Re: Trigonometrisk udregning

Indlæg af JensSkakN »

For mig giver det ingen mening.
Enten skal jeg overlade til andre at hjælpe dig eller også skal jeg have svar på en lang række spørgsmål.
Jeg nøjes her med at nævne 4.
Er diagrammet med figuren, noget du har fået af en lærer?
Formlen \(B_y=A_y+P\) kan næsten ikke være korrekt?
Hvad er sammenhængen mellem -0.0171 og 71.8994 m?
Har du målt v?

Hvis jeg skal hjælpe, må jeg forstå situationen og du må indstille dig på at svare på de mange spørgsmål, jeg har.
Hvis du gerne vil have min hjælp, så skriv det og prøv at præcisere situationen. Ellers ignorer dette.
Besvar