Velkommen til Matematikcenter online forum
Opret dig som bruger og få gratis adgang til Danmarks eneste gratis matematikhjælp for alle.
Har du allerede en bruger? Log ind her.

Potensfunktioner

Besvar
Mariah-az
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 apr 2020, 18:24

Potensfunktioner

Indlæg af Mariah-az »

Jeg har fået spørgsmålet: Gør rede for ligningen for en potensfunktion og de karakteristiske egenskaber for grafen for potensfunktionen samt konstanternes betydning for grafen.

Jeg forstår bare ikke hvad der menes med "Gør rede for ligningen for en potensfunktion og de karakteristiske egenskaber for grafen for potensfunktionen "

:)
JensSkakN
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 17 mar 2020, 12:33

Re: Potensfunktioner

Indlæg af JensSkakN »

Kender du ikke ligningen for en potensfunktion???
Det er \(f(\,x)\,={b}\cdot{x^a}\)
Så skal du komme ind på, hvilke værdier \(a\) og \(b\) kan have, Dm for funktionen, monotoniforhold, Værdimængde, hvordan bestemmes konstanterne í udvalgte tilfælde...
Hvis svaret på mit første spm. er nej, så har du et problem. Hvis du derimod kender til den, må du spørge mere specifikt.
Mariah-az
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 apr 2020, 18:24

Re: Potensfunktioner

Indlæg af Mariah-az »

Hold da op et svar jeg fik tilbage. Troede det her var lektiehjælp og ikke et sted hvor man bliver nedgjort. Det er fandme ikke acceptabelt, at svare sådan. Og nej, jeg ved det ikke. Der er nok en grund til jeg spørger, for at få hjælp.

Dårligstil.
JensSkakN
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 17 mar 2020, 12:33

Re: Potensfunktioner

Indlæg af JensSkakN »

Det er en lektiehjælp og jeg har intet ønske om at nedgøre dig.
Men jeg er ikke enig i din mening om min dårlige stil.
Mange spørger faktisk bredt og så viser det sig efterfølgende, at det meste havde de helt styr på, men der var bare en lille detalje, de ikke havde styr på - og det synes jeg, er et problem.
Du skriver, at 'du ikke forstår, hvad der menes med..' og det må jeg sige, jeg har svært ved at forstå. At du ikke har styr på potensfunktioner, er noget helt andet - men du ved dog, at du har en matematikbog med et helt kapitel om det emne.
Men jeg er ked af, at vi er gået så skævt af hinanden. Jeg bruger meget tid på at hjælpe elever herinde, hvilket du også kan få et indtryk ved at læse mine indlæg, og jeg er helt enig i, at man skal behandle hinanden ordentligt.
Besvar